BMW K 1300 R

Bourací koule. Agresivní, plná adrenalinu. Už i v klidu. A teprve, když ujede prvních pár metrů … Co se pak stane, to patří k těm nejvzácnějším momentům v životě motocyklisty – raketový start. Díky své geometrii se tato střela vydá na oběžnou dráhu jako žádná jiná. Výborný pro čtvrt míle. Ale také pro všední den. A zatáčky. Na cestách. Suverénním způsobem dosáhne výkonu 173 koní a 140 Nm a k tomu se přidává sound z nové šestiúhelné roury s katalyzátorem a záklopkou, při kterém dostanete husí kůži. A to vše v souladu s hodnotami spotřeby a emisí, kterými by se rád pyšnil už i jednoduchý „rozumný motocykl“. BMW totiž znamená Bayerische Motoren Werke.

Nejlepší technika, ergonomie od vynálezce a styl, který nikdy nezapomenete. Vaše emoce skoro zaslní ten fakt, že před Vámi stojí jeden z nejbezpečnějších motocyklů a zároveň motocyklů vhodných pro každodenní používání. Tomu se snad ani nedá věřit: ABS a ESA II volitelné. Co se týče příslušenství, tak tady to můžete taky pořádně rozjet: milovníci závodů objednávají řadící automat, pomocí kterého profrčí jen tak skrz všechny rychlostní stupně a k tomu se přidá Dashboard od firmy 2D, vhodný pro Moto Grand Prix, který umožní, aby se časy získané na okruhu staly úředně uznanými. A kdo bude chtít motocykl naložit, pro něj máme k dispozici různé zavazadlové řešení. Ale ani ty nic nemění na tom, že se v městě pohybuje úžasná síla. Váš prodejce Vás informuje o rizicích a vedlejších účincích zkušební jízdy.

Motor
Typ Vodou chlazený čtyřválcový čtyřtaktní řadový motor, čtyři ventily/válec, dva horní vačkové hřídele
Vrtání x zdvih 80 mm x 64,3 mm
Zdvihový objem 1.293 ccm
Nominální výkon 127 kW (173 koní) při 9.250 ot/min
Největší točivý moment 140 Nm při 8.250 ot/min
Kompresní poměr 13,0 : 1
Úprava paliva/ Systém řízení motoru Elektronické vstřikování, digitální motorová elektronika s integrovanou regulací klepání (BMS-K+)
Čištění spalin Řízený 3-cestný katalyzátor, Emisní norma EU-3
Jízdní vlastnosti/ Spotřeba paliva
Největší rychlost Přes 200 km/h
Spotřeba paliva na 100 km při konst. 90 km/h 5,0 l
Spotřeba paliva na 100 km při konst. 120 km/h 5,8 l
Typ paliva Bezolovnatý benzín Super(plus), oktanové číslo 95-98 (ROZ) (regulace klepání; nominální výkon při 98 (ROZ)
Elektrické systémy
Alternátor Trojfázový generátor 580 W
Baterie 12 V/19 Ah, bezúdržbová
Přenos energie
Spojka Vícekotoučová olejová spojka, ovládaná hydraulicky
Převodovka Šestistupňová převodovka se zubovým spínáním
Pohon Kardan
Podvozek / brzdy
Rám Mostový rám z hliníku nesoucí motor
Vedení předního kola / odpružení BMW Motorrad Duolever; centrální pružící jednotka
Vedení zadního kola / odpružení Jednoramenná kyvná páka z hliníku s BMW Motorrad Paralever; centrální pružící jednotka se zdvihacím systémem, předpětí pružiny plynule hydraulicky nastavitelné pomocí ručního kolečka, nastavitelné tahové stupňové tlumení
Dráha pružiny vpředu /vzadu 115 mm / 135 mm
Rozvor kol 1.585 mm
Závlek 104,4 mm
Rejdový úhel hlavy 60,4 °
Kola Hliníková litá kola
Rozměr ráfků vpředu 3,50 x 17″
Rozměr ráfků vzadu 5,50 x 17″
Pneumatiky vpředu 120/70 ZR 17
Pneumatiky vzadu 180/55 ZR 17
Brzdy vpředu Dvojkotoučová brzda, kotoučové brzdy uložené plovoucím způsobem, průměr 320 mm, 4-pístový pevný třmen
Brzdy vzadu Jednokotoučová brzda, průměr 294 mm, dvojpístový plovoucí třmen
ABS Doplňkové vybavení BMW Motorrad Integral ABS (částečný Integral)
Rozměry / hmotnost
Délka 2.228 mm
Šířka (nad zrcátkem) 856 mm
Výška (bez zrcátek) 1.095 mm
Výška sedadla při hmotnosti prázdného vozidla 820 mm
(nízké sedadlo: 790 mm)
Délka podsedlového rámu při hmotnosti prázdného vozidla 1.810 mm
(nízké sedadlo: 1.750 mm)
Hmotnost prázdného vozidla, připraveno k jízdě, plně natankováno 1) 243 kg
Suchá váha 2) 217 kg
Celková přípustná hmotnost 460 kg
Užitečná nosnost (u sériové výbavy) 217 kg
Využitelný obsah nádrže 19,0 l
z toho rezerva ca. 4,0 l

Technické údaje se vztahují k hmotnosti prázdného vozidla dle DIN
1) Dle směrnice 93/93/EHS se všemi provozními kapalinami, natankováno s minim. 90 % využitelným obsahem nádrže
2) Hmotnost prázdného vozidla bez provozních kapalin

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>