BMW R 1200 GS

Copak je to vlastně za motorku … Pro někoho univerzální stroj, jež vás prakticky nikdy nenechá na holičkách – ať už na cestě domů, na každodenní cestě do práce nebo na víkendovém výletě, kdy se mohou objevit i místa se štěrkovým povrchem. Pro druhého životní styl – ta správná mašina na každou vyjížďku, může to být týdenní výlet ve dvou po motorkářském revíru nebo splnění životního snu tisíce kilometrů od domova: Motocykl “GS” vás nikdy nezradí, je na to přímo stavěný. A toto spojení hravého ovládání, naprosté vhodnosti na různé druhy vyjížděk, potenciálu v terénu a komfortu pro řidiče a spolujezdce je ve srovnání s jinými motorkami jednoduše nepřekonatelné – to říkáme nejen my, ale i nezávislé testy na celém světě.

A přece: Ve své aktuální verzi má ještě další výhodu – výkon dvojválce, jež je nejen ve své kategorii těžko srovnatelný s jinými. Důvodem je nový motor DOHC*, jež u legendární HP2 Sport poprvé předvedl své podmanivé vlastnosti. U modelu R 1200 GS byl točivý moment po zkušenostech upřednostněn před nejvyšším výkonem. A to určitě pocítíte. Vrchol točivého momentu 120 Nm při 6.000 ot/min už mluví za sebe, ale výrazně pocítíte především vyšší úroveň točivého momentu v relevantním rozmezí do 5.000 ot/min. Výkon se zvýšil na 81 kW (110 koní) při 7.750 ot/min. Dokonalé potěšení z jízdy je dokresleno silným soundem nového výfukového systému s klapkou výfuku, jež nadchne každého. V kombinaci s novými barvami, rozmanitou doplňkovou výbavou, jakož i jedinečnými funkcemi ESA v terénu nebo ASC a obsáhlou výbavou motocyklu prakticky neexistuje jediná situace, pro níž by model R 1200 GS nebyl vhodný. A to pro každého – tedy vzhůru na zkušební jízdu!

* DOHC = Double OverHead Camshaft, dva vačkové hřídele u každého válce

Motor
Typ Vzduchem/olejem chlazený dvouválcový čtyřtaktní boxer, dva vačkové hřídele a čtyři radiálně seřazené ventily/válec, centrální hřídel diferenciálu
Vrtání x zdvih 101 mm x 73 mm
Zdvihový objem 1.170 ccm
Nominální výkon 81 kW (110 koní) při 7.750 ot/min
Největší točivý moment 120 Nm při 6.000 ot/min
Kompresní poměr 12,0 : 1
Úprava paliva/ Systém řízení motoru Elektronické vstřikování sací trubkou /digitální řízení motoru: BMSK+ s přerušením přívodu paliva, dvojité zapalování
Čištění spalin Řízený 3-cestný katalyzátor, Emisní norma EU-3
Jízdní vlastnosti/ Spotřeba paliva
Největší rychlost Přes 200 km/h
Spotřeba paliva na 100 km při konst. 90 km/h 4,3 l
Spotřeba paliva na 100 km při konst. 120 km/h 5,5 l
Typ paliva Bezolovnatý benzín Super(plus), oktanové číslo 95-98 (ROZ) (regulace klepání; nominální výkon při 98 ROZ); doplňkové příslušenství 91 (ROZ) k dispozici
Elektrické systémy
Alternátor Trojfázový generátor 720 W
Baterie 12V/14 Ah, bezúdržbová
Přenos energie
Spojka Jednokotoučová suchá spojka, ovládaná hydraulicky
Převodovka Šestistupňová převodovka se zubovým spínáním a šikmým ozubením
Pohon Kardan
Podvozek / brzdy
Rám Dvoudílná koncepce rámu sestavená z předního a zadního rámu se samonosnou jednotkou motor-převodovka
Vedení předního kola / odpružení BMW Motorrad Telelever; průměr trubky stojanu 41 mm, centrální pružící jednotka, předpětí pružiny 5-násobně mechanicky nastavitelné
Vedení zadního kola / odpružení Jednoramenná kyvná páka z hliníkové slitiny s BMW Motorrad Paralever, WAD- centrální pružící jednotka, předpětí pružiny hydraulicky plynule nastavitelné pomocí ručního kolečka, nastavitelné tahové stupňové tlumení
Dráha pružiny vpředu /vzadu 190 mm / 200 mm
Rozvor kol 1.507 mm
Závlek 101 mm
Rejdový úhel hlavy 64,3°
Kola Hliníková litá kola
Rozměr ráfků vpředu 2,50 x 19″
Rozměr ráfků vzadu 4,00 x 17″
Pneumatiky vpředu 110/80 R 19
Pneumatiky vzadu 150/70 R 17
Brzdy vpředu Dvojkotoučové brzdy, brzdové kotouče uložené plovoucím způsobem, průměr 305 mm, čtyřpístový pevný třmen
Brzdy vzadu Jednokotoučová brzda, průměr 265 mm, dvojpístový plovoucí třmen
ABS Doplňkové vybavení BMW Motorrad Integral ABS (částečný Integral), funkce deaktivace
Rozměry / hmotnost
Délka 2.210 mm
Šířka (nad zrcátkem) 915 mm
Výška (bez zrcátek) 1.450 mm
Výška sedadla při hmotnosti prázdného vozidla 850 / 870 mm (nízké sedadlo 820 mm, snížení polohy 790 mm)
Délka podsedlového rámu při hmotnosti prázdného vozidla 1.890 / 1.940 mm (nízké sedadlo 1.820 mm, snížení polohy 1.760 mm)
Hmotnost prázdného vozidla, připraveno k jízdě, plně natankováno 1) 234 kg
Suchá váha 2) 206 kg
Celková přípustná hmotnost 440 kg
Užitečná nosnost (u sériové výbavy) 209 kg
Využitelný obsah nádrže 20 l
z toho rezerva ca. 4,0 l

Technické údaje se vztahují k hmotnosti prázdného vozidla dle DIN
1) Dle směrnice 93/93/EHS se všemi provozními kapalinami, natankováno s minim. 90 % využitelným obsahem nádrže
2) Hmotnost prázdného vozidla bez provozních kapalin

Mohlo by vás zajímat...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>